Egy athéni délután | Afternoon in Athens

2016 szeptemberében történt. Mindössze egy délután állt a rendelkezésemre, hogy kicsit megismerkedjek a görög fővárossal. Igen ambiciózus terv és nem is sikerült teljesíteni. Mivel munka révén kerültem ide ennek is végtelenül örültem. A munkanapot megelőző délután érkeztem repülőgéppel. A városközpontban lévő szállásra a metróval majd gyaloglás révén jutottam el, szeptember és hőség fogadott. Nagyon örültem, hogy minden sarkon lehetett fél euróért jéghideg ásványvizet venni :).

Nézzük mit láttam Athénból. "Másnap munka ... de ma még van másfél óra amíg nyitva az Akropolisz!" :) Így megmásztam a hegyet. Ha jól emlékszem 20 euró volt a belépődíj, amelynek fejében csodás látvány tárult a szemem elé, gyönyörű panoráma a szélrózsa minden irányában, a délutáni napfényben csillogó tenger és háztetők a pireuszi kikötő felől, csodás, fehér színű márvány épületek. Hihetetlen, hogy több ezer éve építették ide mindezt. Bónuszként az Akropolisz macskái is tiszteletüket tették :)

Másfél óra alatt sikerül átszellemülnöm, de kicsit sietni kellett, nehogy bezárjanak :) Este a városban amit gyalogszerrel lehetett megnéztem, mint például az őrségváltást és a Nemzeti Kert mögötti Panathinaiko stadiont. Láttam továbbá a park mellett sült kukoricát áruló öreg bácsit és még egy-két nevezetesebb épületet. Ami úgy sejtem eléggé athéni az a rendkívül tempós forgalom és a rövid zöldek a gyalogátkelő helyeken. Az emberek kedvesek, a vendéglátósok igen szívélyesek. Hát ez volt Athén nekem.
Irány a fellegvár




Olyan, mint a törikönyvben :) 

"Daru-rengeteg" a pireuszi kikötőben

Panoráma az Akropoliszról 1


Panoráma az Akropoliszról 2

A távolban a pireuszi kikötő

Panoráma az Akropoliszról 3

Panoráma az Akropoliszról 4


Koncertre készülve

Hangosítás 

 A világ egyik legérdekesebb stadionja, az 1896-os első újkori olimpiára épített Panathinaiko stadion, vagy más néven Kallimármaro
Őrságváltás

athéni utcarészlet

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések